Czy reklama w Google Ads się opłaca?

Reklamy kojarzą nam się przede wszystkim z krótkimi materiałami marketingowymi puszczanymi w telewizji. I tutaj należy powiedzieć bardzo jasno. W porównaniu z Google Ads nie mają one absolutnie żadnego sensu. Telewizyjna reklama dociera bowiem do wszystkich na raz. Nie da się ze stuprocentową pewnością sprawdzić, kto ogląda dany program. Wykupując promowanie w Google docieramy z kolei do bardzo konkretnych grup odbiorców.

Jak działają reklamy Google Ads?

Google to największa wyszukiwarka we współczesnym internecie. W tym momencie korzysta z niej siedemdziesiąt procent użytkowników.

I część z nich szuka informacji o postaciach historycznych, tras górskich albo przepisów. Dużo z nich przegląda Google jednak w poszukiwaniu produktów lub usług. I tutaj pojawia się okazja dla nas.

Wykupując reklamę w wyszukiwarce, mamy gwarancję, że nasza strona pojawi się nad innymi wynikami. A powszechnie wiadomo, że użytkownicy najchętniej klikają w linki u samej góry.

Przykłady

Dajmy na to, że nasza firma zajmuje się sprzedażą naczyń żaroodpornych. W tym wypadku powinniśmy wykupić wyświetlanie reklam oczywiście na frazę „naczynia żaroodporne”. Nasz materiał powinien się wyświetlać również jednak na „naczynia do pieczenia”, „kokilki” i być może nawet „pomysły na dania z piekarnika”. W ten sposób trafiamy bezpośrednio do osób zainteresowanych naszym produktem albo takich, którym może on być potrzebny.

Warto też wspomnieć, że zasięg reklam można zawężać do konkretnych regionów. Jeśli prowadzimy pub w Krakowie, wcale nie musimy wyświetlać jego reklamy mieszkańcom całej Polski. Wystarczy ustawić promowanie na „fajne bary” i zawęzić odbiorców do osób, które właśnie odwiedzają Królewskie Miasto.

Sieć partnerów Google

Wyświetlanie reklam na stronach wyszukiwania to w dalszym ciągu nie wszystkie możliwości, jakie daje Google. Oprócz tego możemy skorzystać z sieci partnerów wyszukiwarki. Chodzi o wszystkie osoby, które prowadzą kanały na Youtubie albo zainstalowały wtyczkę do wyświetlania reklam na swoich stronach.

Dzięki temu rozwiązaniu materiały promocyjne naszych naczyń żaroodpornych mogą wyświetlać się wprost na blogach z przepisami. Warto też wspomnieć o tym, że reklamy możemy też ustawić do grupy osób, które już odwiedziły naszą stronę. Reklama będzie za nimi „podążać” i tym samym diametralnie zwiększać szansę na zakup.

Jak ustawić reklamy w Google Ads?

W powyższych paragrafach wspomnieliśmy o dużej ilości opcji, jakie dają Google Ads. I tutaj należy sobie zadać pytanie. „Czy ustawienie takich reklam jest proste?”

Otóż odpowiedź brzmi: „Nie. Nie jest.” Naturalnie wszystkiego można się nauczyć. Nauka jednak wymaga czasu, a w tym wypadku każdy nieudany eksperyment przekłada się na wydane pieniądze.

Dlatego właśnie targetowanie reklam w Google warto zlecić profesjonalistom. Jako przykład można wymienić firmę Gogini.pl. Ma status Google ADS Diamond Product Expert. Jej pracownicy mogą też pochwalić się osiągnięciami w ustawianiu reklam dla wielu różnych branż. Korzystając z usług tej firmy drastycznie zwiększamy szansę na sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziecięce etui Previous post Etui na telefon dla dziecka – jakie wybrać?
Czy gadżety reklamowe mogą być przyjazne środowisku? Next post Czy gadżety reklamowe mogą być przyjazne środowisku?