Czy opakowanie produktu jest ważne dla klienta?

Czy opakowanie produktu jest ważne dla klienta? Sprawdź!

Opakowanie jest jednym z najważniejszych elementów składowych produktu. To właśnie ono dostarcza nam informacji o zawartości, a ponadto może zapewniać nam przyjemne doznania estetyczne. Wszyscy lubimy ładne rzeczy, co z pewnością dostrzegły światowe marki, które swoje towary opakowują w eleganckie pudełka. Tworząc dany produkt, należy mieć na uwadze elementy, które pozwolą stworzyć dodatkową wartość, a jednym z nich jest właśnie opakowanie. Jego celem jest nie tylko ochrona zawartości, ale też sprawienie tego, że klient sięgnie właśnie po nasz produkt.

Opakowanie produktu – jakie powinno być?

Dobrze prezentujące się opakowanie powinno być w stanie skusić do zakupu klienta, który udał się do sklepu po coś zupełnie innego. Jego wygląd powinien być skrupulatnie opracowany, w tym celu najlepiej skorzystać z usług specjalistów od marketingu. Warto pamiętać zwłaszcza o dobrze dobranej kolorystyce, chwytliwym haśle, wszelkich istotnych informacjach o produkcie, rzucającej się w oczy nazwy danego towaru, estetycznej grafice, jak i dobrze skomponowanych napisach. Nasz produkt musi przede wszystkim wyglądać korzystniej od propozycji innych konkurencyjnych firm. Konkurencja jest ogromna i nie jest łatwo przykuć uwagę konsumenta. Można to zrobić właśnie poprzez dobrze skomponowane opakowania. To właśnie z nimi, klient ma pierwszy kontakt, zanim jeszcze zapozna się z pełnowartościowym produktem. Najczęściej konsumenci sięgają po te towary, które im się podobają i budzą w nich emocje. Klienci kierują się też często względami ekologicznymi, a więc wybierają opakowania kartonowe czy też popularne woreczki materiałowe, jak: https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-materialowe. Podczas wyboru klient może więc zwracać uwagę na:

  • kolor opakowania, 
  • jego kształt,
  • materiał wykonania,
  • informacje i funkcjonalności.

Czy opakowanie produktu jest faktycznie ważne dla klienta?

Pomimo tego, że podczas zakupów najlepiej kierować się jakością i przydatnością produktów, to jednak większość osób patrzy na wszelkie towary właśnie przez pryzmat ich opakowania. Jeżeli pudełko wydaje nam się atrakcyjne, to nawet pomimo wyższej ceny, jesteśmy w stanie zapłacić więcej za dany produkt. Opakowanie i produkt często traktowane są jako nierozłączna całość, o czym trzeba pamiętać w trakcie projektowania wzoru pudełka. Do wyrobu klientów przyciąga właśnie jego opakowanie. Co ważne jest ono także wizytówką i reklamą firmą. Musi więc być ładne i estetyczne, gdyż będzie ono wówczas świadczyło o profesjonalizmie firmy i jej poszanowaniu dla konsumentów. Klienci są czuli na wygląd opakowań współgrających ze specyfiką produktu. Dobrze, jeśli pewne elementy będą nawiązywały do rozpoznawalnych cech produktu. Co ważne, nie bez znaczenia jest grupa odbiorców. Niektórym konsumentom spodobają się kartonowe opakowania z humorystycznym hasłem, a inni będą szukać bardziej eleganckich form, takich jak: https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-na-bizuterie. Aktualnie panuje moda na minimalizm, ponadto silnym prądem są trendy ekologiczne. Konsumenci preferują rozwiązania przyjazne dla środowiska, jednak ważna jest też dla nich wysoka jakość. Istotna jest też wielkość odpowiadająca rozmiarom zawartości. Konsumenci nie chcą w końcu mieć wrażenia, że płacą za powietrze, co może zdarzyć się w przypadku zapakowania w duże pudełko, małego wyrobu.

Woreczki na biżuterię, woreczki materiałowe - eleganckie opakowania

Projekt opakowania a zachowanie konsumentów

Zachowania konsumentów jest to ogół elementów oddziałujących na interakcję konsumenta z produktem. A więc jest to, przeznaczenie produktu w oczach klienta, jego oczekiwania i ważne elementy, mające wpływ na wybór marki. Mierzenie zachowań konsumentów może zostać przeprowadzone poprzez wyliczenie retencji, określenie wahań sprzedaży w wyniku zmian cech towaru czy też określenie sezonowości zakupu. Design opakowania ma takie ważne cechy, jak:

  • ekspozycja nazwy,
  • oznakowanie,
  • kolorystyka,
  • zastosowanie oryginalnych wykończeń,
  • wartość dodatkowa.

Wszystkie te elementy pełnią ważną funkcję w oddziaływaniu pudełka na klientów.

Opakowanie jest niezwykle ważnym komunikatorem marki, które daje przestrzeń do dialogu. Za jego pomocą można opowiedzieć konsumentowi całą historię. To ważny element produktu, nie zależnie od tego, czy będzie on sprzedawany w sklepie stacjonarnym, czy tym internetowym. Opakowania zabezpiecza towar, informuje i dekoruje, stając się często ostatnią powierzchnią reklamową, zachęcająca klienta do zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czy gadżety reklamowe mogą być przyjazne środowisku? Previous post Czy gadżety reklamowe mogą być przyjazne środowisku?
Next post Śledzenie w czasie rzeczywistym – wykorzystanie GPS trackerów